miluji_teSvátek svatého Valentýna stále více ztrácí u Čechů na popularitě. Velkým konkurentem svátku svatého Valentýna je Mezinárodní den žen. Pozorují to i obchodníci a upouštějí od masivní valentýnovské výzdoby a nabídky.
   
„Za komunistického režimu byl Mezinárodní den žen pompézně oslavován. Po roce 1989 nakrátko zmizel z kalendářů i z povědomí lidí. Nahradil ho Den matek a svatý Valentýn. Obchodníci svatého Valentýna využili pro komerční prodej a marketing. V současné době ale tento tah přestává fungovat,“ popisuje Eva Fruhwirtová z agentury Commservis.com, která se zabývá společenskými průzkumy a zkoumáním aktuálních trendů.

Loňské průzkumy ukázaly, že malí a střední prodejci květin zaznamenali daleko větší tržby v březnu před svátkem MDŽ, než před únorovým svátkem sv. Valentýna. „Letos provádíme stejný výzkum, ale už teď můžeme odhadnout, že výsledky budou velmi podobné jako vloni, spíše se ještě zvýší prodej dárkových předmětů před oslavou Mezinárodního dne žen,“ komentuje Eva Fruhwirtová.

Svatý Valentýn „nefrčí“ ani u mladých lidí
Před pěti lety jsme mohli zaznamenat obrovské pobláznění do svátku svatého Valentýna, zvláště mezi mladými lidmi. „Byla to spíše záležitost určité prestiže a image, než že by se jednalo o něco výjimečného. Všichni kupovali na Valentýna přání, květiny a plyšové medvídky, ale dneska od toho většina mých kamarádů a známých upustila,“ dosvědčuje jeden z respondentů výzkumu Jiří Voborný z Rouchovan, podle kterého není svátek svatého Valentýna mezi mladými tolik „in“.