
"Práce postupují podle plánu, díky speciálním razícím technologiím se trasa A prakticky prodlužuje před očima," zhodnotil vývoj na začátku srpna náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).
Stanice se razí novou rakouskou tunelovací metodou NRTM. Ta slouží i při budování dvoukolejných tunelů z Vypichu do Motola a odstavných kolejí.
Prodloužená trasa metra A bude končit v Motole, úsek by měl být zprovozněný v roce 2014. Pokladnu hlavního Prahy prodloužení podzemky vyjde na 18,7 miliardy korun. Po roce 2014 má pokračovat stavba metra A dalšími dvanácti kilometry na letiště, kam povede trať přes zastávky Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle, Staré letiště a Letiště Ruzyně. Na Dlouhé Míli se bude opět křížit s železnicí, na místě by proto měl vzniknout velký dopravní terminál.
Všechny stanice budou bezbariérové.
zdroj: MEDIAFAX