REKLAMA

OTAZNIKY hotnews

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

PRÁVĚ VYSÍLÁME – SLEDUJTE ŽIVĚ TELEVIZNÍ STANICI i-Vysočina.cz – INFORMUJEME O VŠEM  

letadlo_plazZ pravidelné analýzy výsledků průzkumu mezi cestovními kancelářemi, kterou vytvořila AČCKA, vyplývá, že letos došlo k výraznému nárustu prodeje zájezdů do destinací v dojezdové vzdálenosti (Chorvatsko, Slovensko, Itálie), zatímco u leteckých zájezdů byl letos zaznamenán opět meziroční pokles prodeje a to o 15%.

Leteckých zájezdů je však pouze přibližně 20% z celkové nabídky zájezdů cestovních kanceláří.

Je tedy vidět, že Češi i letos stále šetřili, avšak krize již pomíjí, takže začali opět cestovat především do blízkých destinací, kde nejsou ceny pobytů tak vysoké.
Autobusové zájezdy či pobyty vlastní dopravou se tak letos prodávaly dobře.

Výsledkem je tedy to, že zatímco počet prodaných zájezdů letos meziročně mírně narostl, tržby při meziročním srovnání celkově nijak zásadně nestouply, jelikož pozitivní nárusty prodeje zájezdů pozemní dopravou vymazal pokles prodeje dražších leckých zájezdů.

Důvodem velmi dobrého prodeje zájezdů pozemní dopravou a naopak dalšího poklesu leteckých dovolených je jistě i letošní problém s islandskou sopkou ( uzavření evropského vzdušného prostoru) a také problémy v Řecku, které mnoho Čechů letos od letecké dovolené odradily.

Postkrizový stav nahrál letos internetovým prodejcům zájezdů, lidé díky filtrům na internetu snadno nalézají nejlevnější pobyty, takže se letos prodalo v ČR přes internet rekordních 30% všech zájezdů (675 tis.), což znamená meziroční nárust o 4%. Například v USA a v západní Evropě se prodává přes internet přibližně 40% všech zájezdů, proto můžeme nadále očekávat další růst  nákupu zájezdů po internetu i  u nás v ČR.

Po loňském krizovém roce a velkých úpadcích cestovních kanceláří ( např. Tomi tour) byly letos cestovní kanceláře velmi obezřetné v tom, aby nenasmlouvaly zbytečně mnoho kapacit, které by pak těžko prodávaly, což se projevilo v letošním nedostatku zájezdů na Last minute.
Na druhou stranu to mělo i velmi pozitivní  efekt, kdy z celkového letošního počtu 1068 cestovních kanceláří v ČR, zkrachovala s tím, že zanechala klienty v zahraničí, pouze jedna kancelář (CK Svobodná cesta). Trh cestovních kanceláří byl tak v naší zemi letos stabilizovaný.    

Stejně jako vloni se letos prodalo přibližně 40% zájezdů formou First minute, 40 % Last minute a 20% tvořil standartní prodej za katalogové ceny.
Z našich průzkumů mapujících výsledky letošního roku dále vyplývá, že Češi letos absolvovali přibližně polovinu všech svých zahraničních dovolených formou koupě zájezdu přes cestovní kanceláře, v tomto ohledu není tedy letošní rok nijak výjimečný. Celkově Češi letos letos absolvovali přibližně 4,5 mil. zahraničních dovolených.
  
Také letos bylo nejpopulárnější českou zahraniční destinací Chorvatsko, následuje Slovensko a Itálie. Dokonce přibližně polovina všech českých zahraničních dovolených byla letos realizována v jedné z těchto tří zemí. Na dalších místech co do počtu českých zahraničních dovolených se letos umístilo Řecko, Rakousko, Egypt, Velká Británie, Španělsko, Francie, Bulharsko, Turecko, Maďarsko a Tunisko. 

Na příští rok nasmlouvaly české cestovní kanceláře přibližně o 5% více zájezdů než letos, vzhledem k opatrnosti cestovních kanceláří tak můžeme také příští rok v létě očekávat opět určitý nedostatek zájezdů na Last minute.
REKLAMA