„Práce probíhaly od loňského podzimu do letošního února. Veškeré odstraňování tukových nánosů probíhalo ručně. Tuky se ze stěn odlamují a až následně jsou odsávány sacím vozem,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.
„Kanalizační síť pod centrem města trpí nedisciplinovaností majitelů restaurací, kteří hojně vypouštějí tuky a oleje přímo do kanalizace a nepoužívají tukové lapoly. Tuk v potrubí ztuhne a zanáší potrubí, což způsobuje jeho nižší průtočnost a v krajním případě i ucpání,“ vysvětlil Mrázek.
Shybka pod Čechovým mostem byla postavena v letech 1898 až 1901 a vznikla dříve než samotný most. Tvar jeho pilířů je přizpůsoben právě shybce, most je postavený tak, aby ji nezatěžoval a neničil.
Shybka je snížená část potrubí pro dopravu kapalin, jež funguje na principu spojených nádob. V praxi se asi nejčastěji setkáme s kanalizačními shybkami, které převádějí odpadní vody jedné strany vodního toku na druhý. Zřizuje se tedy v místě křížení stoky s řekou nebo potokem.
Shybka je tvořena vtokovým a výtokovým objektem na obou březích vodního toku a vlastní shybkou, která je uložena zpravidla na dně vodního toku a sestává z několika souběžně vedených potrubí.