Za červenec se v pražské metropoli prodalo 6,6 milionu kusů jízdenek. Tržby činily 210 milionů korun, v pátek o tom informoval mluvčí ROPID Filip Drápal.
"Výrazně vzrostl podíl krátkodobých jízdenek v základní ceně 24 korun, se kterými je možné nově cestovat 30 minut včetně přestupů bez jakéhokoli omezení," uvedl Drápal.
Pražský organizátor dopravy zaznamenal také velký zájem o 24hodinové jízdenky. Během července se prodalo turistických jízdenek celkem (24hodinová, 72hodinová a pětidenní) 332 tisíc kusů.
České dráhy prodaly 300 nových kusů rodinných jízdenek SONE+ za 400 nebo 700 korun. "Jednodenních jízdenek, které si mohou cestující nově zakoupit na kterémkoli nádraží nebo u průvodčího vlaku, se prodalo za stejné období zhruba 1350 kusů," dodal Drápal.
Prodej základní jízdenky za 32 korun proti stejnému období loňského roku mírně kles. Prodalo se celkem 3,8 milionu kusů za 3,2 miliony korun.
"Celkové tržby z prodaných jízdenek ale vzrostly meziročně o zhruba 50 milionů korun. Tak velký nárůst je však do jisté míry způsobený velkou mírou předzásobení novými jízdenkami a v dalších měsících už očekáváme nárůst mírnější," sdělil Drápal.
Pražané od 1. července platí za jednorázového jízdného o šest korun více, a to z 24 a 32 korun místo dosavadních 18 a 26 korun. Zadarmo naopak jezdí děti do 15 let a důchodci starší 65 let. U jednotlivého jízdného se prodloužila časová platnost z 20 na 30 minut a ze 75 na 90 minut.
ZDROJ: MEDIAFAX